top of page

Fever ray: deprese, láska a filmy


Tohle švédsky chladivý album bylo od začátku až do konce oceňovaný velmi dobře a je taky proč. Je prostě dokonalý a nedá se o tom diskutovat. Je to sice deprese od začátku až do konce, ale každný z nás má někdy trošku pochmurnější náladu. Já si při své pochmurnější náladě vždycky pustím tohle a pak jakoby splynu s temnotou, vše se vyrovná s urovní mojí mysli a situace je pak snesitelnější. Vůbec mi nevadí, že tohle album má pro mě osobně takový význam, každý musí mít nějakou depresivní písničku. Co mě taky hrozně baví je to, že písně od Fever Ray jsou hodně používaný ve filmech a seriálech.

Prvně jsem slyšela "Keep the empty streets for me" v Imaginárních láskách a ta písnička mi nedala spát, její uklidněná rozervanost mě naprosto uzemnila.

A pak už stačilo jen splývat s atmosférou klipu a svět byl temnější a krásnější...

No vlastně je to totální deprese od začátku až do konce.

Potom jsem ale hudbu Fever ray začala vídat víc kolem sebe, jako by ta depka byla in, zdálo se mi to jako kdyby to snad bylo v každém seriálu a filmu. Není se ale samozřejmě čemu divit, to jsou prostě dokonale smutý písničky... Nejvíc je "obsazovaná" píseň s názvem If I had a heart.

Scénu ze serálu Misfits jsem bohužel nikde nenašla,ale tohle je zrovna seriál, který je od začátku dokonce doslova našlapán skvělou hudbou, takže se není čemu divit.

Moje nejoblíbenější scéna je ale samozřejmě z Breaking Bad.

Xavier Dolan má taky hodně rád Fever Ray

Doufám, že tenhle článek jste všichni přežili a nešli jste brečet na záchod ;)


Featured Posts
Recent Posts
Archive
bottom of page